ترشی خیار (عطر بهشت)
نوشته شده توسط : پرهام بيات

مواد لازم
1 – یک کیلو خیار ( حدود 10 عدد )
2 – دو عدد پیاز متوسط
3 – پودر موسیر
4 – فلفل سیاه
5 – پونه ی خشک ( یا نعناع ) 
6 – نمک
7 – سرکه

طرز تهیه
نخست خیار ها را به خوبی شسته و ضد عفونی می کنیم و آن ها را با پوست در یک ظرف بزرگ رنده می کنیم . هر چه از رنده ی بزرگ تر استفاده کنیم بهتر است ، به این دلیل که خیارها در نهایت حالت له شدگی از خود نشان نخواهند داد .
دو عدد پیاز را هم با رنده ی درشت روی خیار ها رنده می کنیم . توجه داشته باشید که خیار و پیاز بعد از رنده شده آب می اندازند ، آب آنها برای رقیق تر کردن و طعم ترشی خوشایند است و نباید جدا شود .
معادل دو قاشق سوپ خوری پودر سیر را روی خیار و پیاز رنده شده می پاشیم و پونه ی خشک شده را با دست خرد کرده و به آنها اضافه می کنیم . مقدار پونه نیز حدود دو قاشق غذا خوری باید باشد . ترکیب بوی پونه با بوی خیار و موسیر ترشی را معطر می کند . در آخر حدود یک قاشق غذا خوری نمک به مواد اضافه کرده و با قاشق و یا یک چنگال محتویات را خوب با هم مخلوط می کنیم . باید توجه داشت که آن قدر باید مواد به هم زده شود تا پودر موسیر و پونه که خاصیت گلوله شدگی دارند به طور یکسان خوب با مواد مخلوط شوند .
وقتی که از مخلوط شدن یکسان مواد مطمئن شدید سرکه را اضافه کنید . مقدار سرکه باید آن قدر باشد که به اندازه یک بند انگشت تا روی مواد را بگیرد . بعد از اضافه کردن سرکه دوباره تمام مواد را چند دقیقه ای با هم مخلوط کنید تا سرکه به صورت یکسان با تمام مواد مخلوط شود . ترشی آماده شده را در یک ظرف در بسته بگذارید ، ظرفی که کمتر هوا بکشد ، و بین سه روز تا یک هفته درون بخچال بماند . توجه داشته باشید این ترشی بسیار اشتها آور و خوش طعم است و با کم کردن فلفل آن می توان بچه ها را هم در این لذت سهیم کرد .
این ترشی با انواع غذاها از نظر طعم سازگاری دارد ، غذاهایی مانند :
استامبولی ، ماکارونی ، عدس پلو ، پلو ماش ، پلو مرغ ، باقالی پلو با مرغ ، باقالی پلو با ماهیچه ، پلو و خورشت بامجان ، قیمه پلو ...
نوش جان .




:: موضوعات مرتبط: انواع ترشي , ,
:: بازدید از این مطلب : 7733
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : 28 تير 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
فرانک در تاریخ : 1390/1/23/2 - - گفته است :
سلام خسته نباشید.خواهش میکنم راجع بعلت له شدن و شوره زدن ترشی بگید ممنون


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: